Van der Vaart nach Hamburg!!

  • So Jungs, hab hier mal nen Ausschnitt aus ner meldung von Rafael van der Vaarts Homepage. Ist zwar auf Holländisch, aber ich verstehe glaube ich, dass er so gut wie sicher nächste Saison für den HSV spielen wird und desweiteren von Hamburg schwärmt.



    Hallo allemaal,


    Komend seizoen speel ik zo goed als zeker voor HSV. Gisteren heb ik een mondeling akkoord bereikt om voor vier jaar in Duitsland te spelen. Zoals jullie inmiddels al gehoord hebben onderhandelen de clubs nog over de transfersom, maar die moeten daar uit kunnen komen en dan ga ik naar een nieuwe club, waar ik ongelooflijk trots op ben.


    Komende week zal ik jullie zeker meer info kunnen vertellen over mijn nieuwe club en toekomst. Ik zal bijvoorbeeld mijn Duits moeten gaan verbeteren, maar dat gaat vast en zeker lukken! En ik zal jullie zeker via de site op de hoogte houden van de ontwikkelingen aldaar.
    Wees daarbij gerust: de site zal echt niet plotseling in het Duits worden gemaakt, haha. Wel zal hij voor komend seizoen worden vernieuwd.


    Wat me de afgelopen anderhalve week overigens is opgevallen, is dat veel mensen in Nederland een volledig verkeerd beeld van HSV hebben. Volgens velen is het een club in de marge, in een grijze, grauwe en bovenal saaie stad. Gelukkig weet ik inmiddels beter.


    Hamburger SV is – zo bleek tijdens mijn bliksembezoek – een fantastische club met een schitterend stadion, dat nog de echte voetbalsfeer ademt. Daarnaast is Hamburg een bruisende stad met alles erop en eraan.


    Na het gesprek met trainer Thomas Doll wist ik het eigenlijk al: hier wil ik voetballen. Hij stelde mij op mijn gemak, sprak zijn vertrouwen uit en gaf me de indruk dat hij me echt dolgraag wilde hebben. Hij was Doll-enthousiast. Ook zijn voetbalvisie sprak me aan. Ik kreeg de toezegging ‘op 10’ te komen spelen, met twee spitsen voor me en een ruit op het middenveld.


    Tot voorkort was het mijn droom om in Spanje te spelen. Er was ook serieuze interesse uit het land waar een deel van mijn roots liggen, maar de clubs die ik voor ogen had, meldden zich niet. Dus was de keuze voor HSV eenvoudig. Ik kom liever ergens binnen waar men heel blij is met mijn komst dan dat ik ergens word opgedrongen en nauwelijks aan spelen toekom. HSV is ook met het oog op het Nederlands elftal een goede keuze, denk ik, omdat ik in principe altijd aan spelen toe kom.


    Het vertrek bij Ajax valt me loodzwaar. Ajax is de club waar ik ontzettend veel aan heb te danken. Dat ik na dit seizoen hoe dan ook uit Amsterdam wilde vertrekken, is door sommigen uitgelegd als gebrek aan clubliefde. Fout. Mijn beslissing komt juist voort uit clubliefde. Als ik mijn contract tot de zomer van 2006 gewoon zou uitdienen, ontvangt Ajax helemaal niets voor me. Nu past alles. Ik ga naar een mooie club en Ajax incasseert nog een miljoenenbedrag.


    Zondag speel ik tegen FC Groningen mijn laatste wedstrijd in de Amsterdam ArenA. Ik zal afscheid nemen van alle bekenden en hoop de hondstrouwe aanhang nóg één keer te trakteren op een heerlijke wedstrijd. Ooit hoop ik terug te keren bij Ajax. Al is het nu wat vroeg om daar al over te praten.


    Wesley Sneijder maakte gisteren een geweldig gebaar. Hij zei zijn plaats in de basis met plezier af te staan om mij een mooi afscheid te gunnen. Ik denk niet dat de trainer daar heel gevoelig voor zal zijn, maar zijn uitspraak was klasse. Toch heb ik goede hoop op eigen kracht een basisplaats te hebben veroverd. Tegen Vitesse bereidde ik de 0-1 voor, scoorde ik zelf de 0-2 en speelde ik bij vlagen als de echte Van der Vaart.


    Na de wedstrijd tegen FC Groningen is het seizoen afgelopen, maar breekt voor mij alsnog een drukke tijd aan. Met het Nederlands elftal spelen we tegen Roemenië en Finland en op 10 juni trouw ik met Sylvie. Na onze huwelijksreis moet ik me snel in Hamburg melden, omdat HSV zich niet plaatste voor de UEFA Cup en Intertoto Cup moet spelen. Balen, maar het maakt de uitdaging om volgend jaar Europees voetbal te halen nog groter.


    Ik wil echter niet te ver vooruit kijken, maar vooral genieten van het afscheid. Ook al speel ik volgend jaar in Duitsland. Ik zal me altijd een echte Ajacied blijven voelen.

    MANOWAR

    Einmal editiert, zuletzt von ElDon ()

  • Hat sport1.de auch schon gemeldet. Demnach sind sich Spieler und HSV einig. Nur HSV und Ajax müssen sich noch über die Ablöse einig werden. Die liegt irgendwo zwischen 4 und 6 Millionen!


    Finde ich erstaunlich, dass so ein Spieler nach Hamburg wechselt. Der hatte sicherlich noch Angebote europäischer Spitzenclubs da er für mich der einzige echte Superstar war den Ajax noch hatte! Aber wie damals schon im Ajax-Thread geschrieben war ja klar, dass auch er Ajax nach der Saison verlassen würde! Soviel zum europäischen Spitzenteam Ajax, wenn van der Vaart sich schon für den HSV entscheidet und gegen Ajax...


    Naja für die Bundesliga ist er auf jeden Fall eine Bereicherung und ich freue mich richtig auf ihn. Da sieht man auch, dass der HSV Visionen hat und sicherlich das Potential nächste Saison ganz oben angreifen zu wollen und zu können. Das dürfte mit dem Kader auf jeden Fall drin sein!!

  • In den nächsten Jahren sind für mich der HSV und auch Hertha ernsthafte Kandidaten die Bayern anzugreifen. Vorallem in Hamburg steht da wirklich ne schönes großes gutgefülltes Stadion mit ner super Stadt und nem Trainer hinter der anscheinend auch Leute wie van der Vaart überzeugen kann. Am Geld hats glaub ich nicht in erster Linie gelegen.

  • Also Angebot vom HSV würde ich auch annehmen. Und das nicht wegen Geld, sondern wegen dieser scheißen geilen Stadt. Wie gern würde ich da wohnen. Bleibt aber wohl nur ein Traum.


    Naja, mit Van der Vaart verstärken sich die Hamburger natürlich. Dann haben sie nach Van Buyten meines Wissens nach den 2. Holländer.

  • Hätte ich nicht gedacht das er sich für Hamburg entscheidet. Mag den HSV zwar auch sehr , aber das er nächstes Jahr ganz oben angreifen kann halte ich eher für unrealistisch. Man hat ja in dieser Saison gesehen, dass da noch einiges fehlt. Und da reicht ein Van der Vaart alleine auch nicht.

    Für immer Arminia!

    Einmal editiert, zuletzt von Exteraner ()

Jetzt mitmachen!

Sie haben noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registrieren Sie sich kostenlos und nehmen Sie an unserer Community teil!